top of page
תמונת הסופר/תרפי פסח

מעשה בבולם

עודכן: 31 באוג׳ 2023

מאז שקנינו את הטרופר ידעתי שהבולמים האחוריים כבר לא בשיאם אבל לא עמדו בראש סדר העדיפויות.

סוף טיול במכתש רמון ממש 200 מטר מהכביש שומע מכה מהצד האחורי, עוצר את הרכב לבדוק, בולם אחורי ימני שבור. התייעצות עם מוחמד עיסא הדוקטור של הטרופרים, מפרק את הבולם ונוסע הביתה בזהירות ללא בולם אחורי.


בהתייעצות עיסא מציע לי בולמים של דובינסון שנשמעים טוב ובמחיר סביר. ביום ראשון בבוקר פגישה עם עפרי פולק מנהל השיווק של אספיר 4X4 על עניינים שוטפים, תוך כדי שיחה אני מספר לו על הטרופר האומלל שמחכה בבית לבולמים, "תן לי שעתיים לבדוק וחוזר אליך אולי יש לי משהו מעניין בשביל הטרופר".

שעתיים עוברות ועפרי חוזר אלי יחד עם וובה המנהל הטכני של מחלקת המתלים עם בשורה יש לי בולמים בשבילך, מסתבר שגם לג'מוס הזקן אפשר למצא באספיר בולמים חדישים, הבולמים שהם מציעים לי הם Bilstein B8 5160, בולמים קשוחים עם מיכל שיתנו מהלכי מתלה ארוכים, שיכוך טוב בשטח ובכביש, יציבות והכי חשוב אבא ואמא לכל בעיה עתידית.

בדיקה עם הדוקטור שממליץ עליהם מאוד והולכים על זה.



יום שלישי בסוף היום אני מקבל טלפון מעיסא שהבולמים הגיעו אליו וקובעים למחרת בבוקר להתקין אותם

ההתקנה של הבולמים פשוטה מאוד בטרופר ולוקחת כשעה כולל שינוי התופסים של צינורות הברקס, הוספת קונוסים והארכת צינור נשם של הסרן.

היות והבולמים מספיק ארוכים אנחנו מוסיפים קונוסים ומבטלים את מוט המייצב האחורי לקבלת מהלכי מתלה טובים יותר.

יום שישי אני מעביר הדרכה ביער בן שמן הזדמנות טובה לבדוק את הבולמים החדשים

על הכביש הבולמים מתנהגים נהדר, יציבים ומגהצים את הכביש בזכות שיכוך מצוין מסיימים את ההדרכה בצהריים ונגשים לבדוק את הרכש החדש נסיעה מהירה בשבילים, הבולמים מגהצים את השטח והנסיעה חלקה ויציבה, גם בפניות מהירות מרגישים שהאחיזה השתפרה מאוד. מגיע לנקודה שאפשר להעלות גלגל אחד גבוה ולבדוק את מהלך המתלה החדש יורד מהרכב לצלם ומבין שעשיתי טעות - איך עכשיו מטפסים חזרה למושב הנהג?

ממשיך לכמה נקודות של הצלבות עמוקות אבל מהלך המתלה האין סופי מחזיק 4 גלגלים צמודים לקרקע.

עוד כמה בדיקות ראשוניות והחום הגדול מכריע אותי את ההמשך נעשה בשטח.


שני הטיולים הקרובים הם טיולי שבילים שחוץ מרכות הנסיעה אין הרבה מה ללמוד על הבולמים וכן הם עושים את העבודה ומגהצים את השבילים של רמת סירין והרי ירושלים בנוחות מקסימלית המבחנים היותר רציניים יהיו במסעות ראש השנה וסוכות שם עם רכב עמוס ומסלולים קצת יותר אתגריים הבולמים האלו יבואו לידי ביטוי מבטיח לדווח בהמשך, בינתיים אם בא לכם להצטרף למסעות החגים ההרשמה בעיצומה


תודות לעפרי פולק מאספיר על העזרה וההכוונה ולמוחמד עיסא ממוסך יסמין על כל העבודה והעזרה



226 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page